RSS

Din ciclul: „O parte din presa preseaza cacat…”

23 Aug

Cum a ajuns consilierul lui Nicolescu director de marketing la ziarul de casa al PDL


In urma cu ceva anisori, cand a aparut pe piata, saptamanalul „Obiectiv Argesean” isi facea reclama prin sloganul: „presa se poate face si altfel”. Nimic mai adevarat fiindca, dupa cum vom vedea ceva mai jos, presa se face si altfel, adica dupa chipul si asemanarea celui care da loveaua. La momentul aparitiei acestui saptamanal am fost contactat de un anume Vasiliu, Adrian Vasiliu ca sa fac parte din echipa. Dar, cine e Vasiliu? Dragii mosului, Adrian Vasiliu este imaginea perfecta a lingaului, un fel de Mircea Badea de pe meleaguri muscelene. Primul contact pe care l-am avut cu acest individ a fost prin 2003 cand era la Facultatea de Jurnalism din Pitesti. Nu stiu cum dracului a aflat cine este nasul meu de cununie (nu are rost sa-i dau numele) dar din clipa aceea si timp de aproape 3 ani m-a tot stresat sa fac lobby pe langa „nasu” ca sa ajunga si el pe la TVR. Vasiliu imi tot spunea ca are referinte bune ca el lucreaza in presa argeseana de cand lumea si mai mult ca este om de TV. Va dati seama ca nu am pus botul si bine am facut. Astfel de lingai de gaoaze nu-si au locul decat la Antenele lui Felix. Dar, stati, ca mi-am adus aminte. Pai tovarasu’ Vasiliu a fost redactor sef (o perioada scurta de timp) si pe la Antena 1 Pitesti. Era in perioada cand „transpira” pe doua fronturi: cu mine la saptamanalul „Obiectiv” si pe sticla la Antenele lui Felix. Pe perioada in care a lucrat la A1 Vasiliu era cel mai fericit om. Cameramanii, reporterii etc, de la televiziunea lui Felix l-au inco-injurat cu caldura si i-au umplut zilnic frigiderul cu mezeluri (care cum au putut… dupa marime). Si, uite asa, pe toata perioada de redactor sef la Antena 1 Vasiliu a mancat la „carne” din partea colegilor cat sa-i ajunga pentru doua vieti.

Scurte precizari: Pentru cine nu stie, prin anii 2000, politicianul Catalin Teodorescu (fost presedinte PC Arges, actualmente vicepresedinte PDL Arges) a primit in dar de la Felix Turnatorul franciza Antena 1 Pitesti. Cum Teodorescu era un om „priceput” in toate s-a gandit ca nu strica sa faca pentru partid (subordonat si atunci ca si acum PSD-ului) un saptamanal. Zis si facut si uite asa s-a nascut „Obiectiv Argesean”, care-l avea, are si il va avea ca director pe Luminita Nicolae (prietenii stiu de ce), fosta Balasoiu. Pentru inceput nimeni nu a inteles ce treaba avea Vasiliu cu Teodorescu, PC-ul, Antenele si Obiectivul, mai ales ca individul nostru se batea cu pumnii in ovare (asta fiindca nu are cojones) ca este membru PD. Mai tarziu am aflat din gurita lui ca „frate, eu m-am autosuspendat din PD pe perioada in care lucrez aici…”. Hai sictir mai scroafa ca trebuia sa iesi de tot din politica daca ravneai la presa! Prin primavara sau vara lui 2009 Catalin Teodorescu da bir cu fugitii din PC si se inscrie in PDL. Cum era de asteptat nu vine cu mana goala in noul partid, ca nu da bine, si aduce cu el si organul de presa intitulat „Obiectiv Argesean”.

Sa revenim la tovarasul Vasiliu, acest decretel gata oricand sa-si afunde limba-i languroasa intre fesele oricui ii arunca un oscior bun de ros. Eu am plecat de la „Obiectiv”, el a fost dat afara de la Antena, anii au trecut si fiecare (adica doar eu) si-a vazut de treaba. Prin 2008 George Stancescu si subsemnatul se gandesc sa dea drumul la un proiect… saptamanalul „Vocea Argesului”. Nu vreau sa bravez dar, de pe piata, la vremea aceia, eram cam singurul care nu-l slujea pe Ayatollahul Argesului si Muscelului, presedintele PSD Constantin Nicolescu. Individ care a ocupat de nenumarate ori prima pagina a saptamanalului nostru. La sfarsitul alegerilor locale din vara lui 2008, cand gratie prostiei argesenilor si jocului de glezna al pesedistilor Nicolescu este reales in functia de stapan al judetului imi inecam amarul cu o bere la o terasa din centru Pitestiului, unde il asteptam pe prietenul si seful meu George Stancescu. Dupa dou – trei guri de bere si o mahoarca vad cum se apropie de mine, cu un ranjet de hiena turbata, tovarasul Adrian Vasiliu. Imi zic: „ce dracului mai vrea si asta?”. Ajungand in dreptul meu, fara sa salute, cretinoidul incepe sa turuie: „Am venit sa-ti spun ca te-ai pisat contra vantului, ai facut mare prostie ca te-ai inhaitat cu Stancescu, ai face bine sa te duci sa-ti ceri iertare in genunchi in fata sefului, dar nu se stie daca te va ierta si incepand de azi nu o sa mai lucrati in presa argeseana!”. S-a intors si a disparut asa cum venise, lasandu-ma cu gura cascata. Am inceput sa dau niste telefoane si asa am aflat ca scabrosul personaj ajunsese intre timp consilier al lui Nicolescu. Deci, el era „seful” in fata caruia trebuia sa cad in genunchi. Intelesesem spilul mai ales ca Nicolescu avea o ura viscarala impotriva amicului George. Aceasta ura pleca din cele mai vechi timpuri, din perioada in care George lucra pe la „Curentul” si „Expres Magazin” si dezvaluia cititorilor actele de vitejie ale Ayatollahului intru jefuirea materiala a judetutlui Arges. Ultima afirmatie cu lucratul prin presa locala este cat se poate de adevarata, asta ducandu-ma cu gandul la anumite pasaje din cariera mea de ziarist. Cat timp am fost coleg cu George pe la diferite publicatii, conducerile acestor fituici si-au primit bani grei de la Nicolescu pentru ca amicul meu sa fie tras pe linie moarta. De altfel asta a fost si motivul pentru care l-am urmat, plecand la pachet o data cu el, si punand bazele saptamanalului „Vocea Argesului”. Si… Nicolescu s-a tinut de cuvant. Si atunci, ca si acum, ne-a amenintat sponsorii iar acestia de frica nu ne-au mai dat banii necesari publicarii saptamanalului.

Zilele trecute ma aflam cu George la o cafea, ca de obicei la terasa „Bonita”. Citeam saptamanalul „Obiectiv Argesean”. La un moment dat ochii imi cad pe o semnatura. Imi zic: „ce dracului mah, m-am imbatat de la cafea?”. Era semnatura lui Adrian Vasiliu. Acel Vasiliu care zi de zi ii pupa inelul Ayatollahului si il stregea la fund cu limba cand se intorcea de la buda, acel Vasiliu care a fost dat afara de la „Obiectiv” de Luminita Nicolae si de la „Antena 1 Pitesti” de catre Carmen Vajaiac, pe perioada in care Teodorescu era stapanul celor doua „organe” de presa (intre timp i-a fost amputat unul), acelasi Vasiliu care care s-a jurat ca se va razbuna pe Teodorescu si Luminita fiindca au indraznit sa-i puna la indoiala capacitatea lui de mare gaozar, pardon gazetar. Ma uitam la George, George la mine si nu ne venea sa credem. Sclavul lui Nicolescu lucra la ziarul de casa al PDL si nu numai ca lucra, dar era chiar director… director de marketing, adica omul care aduce banii pentru sustinerea ziarului. Acest lucru m-a dus cu gandul la… la nimic ca sa mor daca mai inteleg al cui e „Obiectivul”, al PDL-ului sau PSD-ului, sau Doamne fereste se reface FSN-ul si au nevoie de „organ” de presa? Asta da dovada ca o parte din presa preseaza cacat… si in ce cantitati, frate!

 

2 responses to “Din ciclul: „O parte din presa preseaza cacat…”

  1. kalara

    23/08/2010 at 8:35 pm

    cine crede ca presa e altceva decat este sau a fost vreodata, sa dea search pe google sa vada cine a fost cu adevarat panfil seicaru si altii! numai javre! oamenii de valoare fie au iesit, la un moment dat din presa, fie au infundat puscariile la prima schimbare radicala a unui regim! stii foarte bine ca vasiliu e doar exemplul obedientei fata de regim, doar unul dintre motivele pe care le voi relua si eu pe unul dintre blogurile mele! o seara buna!

     

Lasă un răspuns

 
